Zmiana wizerunku marki – po co i z czym to się wiąże?

Opublikowano: 2020-07-17 10:43:31

Kategorie wpisów: Marketing internetowyMonitorowanie markiSocial media
Zmiana wizerunku marki – po co i z czym to się wiąże?

Zmiana wizerunku marki to milowy krok w rozwoju firmy. Niesie za sobą szereg konsekwencji. Również jej wprowadzenie nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Po co zmienia się to, co znane i bezpieczne? Z czym wiąże się ta rewolucja i jak ją przeprowadzić?

Na czym najczęściej polega zmiana wizerunku marki? Zwykle koncentruje się ona na wprowadzeniu nowego logo, nazwy bądź narracji danej firmy. Jest to zatem ten obszar funkcjonowania marki, z którym bezpośrednią styczność mają klienci. W gruncie rzeczy bowiem do dla nich zmienia się marka. No dobrze, ale po co zmieniać to, co przez (być może) wiele lat funkcjonowało poprawnie?

Zmiana wizerunku marki wynika bezpośrednio ze zmiany strategii działania firmy. Dlaczego wprowadzany jest nowy plan? Najczęściej wyodrębnia się dwa powody. Firma może chcieć dogonić konkurencję i dostosować się do nowych warunków rynkowych lub pragnie poprawić ukształtowany wcześniej zły wizerunek. Niezależnie od motywacji, zawsze jest to duży krok dla rozwoju marki. Zmianę wizerunku należy przeprowadzić starannie, posiadając plan. Wiąże się ona bowiem z szeregiem konsekwencji, jak np. nowa szata graficzna, druk nowych opakowań produktowych czy zmiana narracji. Zarówno pracownicy danej firmy, jak i klienci będą zmuszeni przyzwyczaić się do nowości, co nie nastąpi od razu. Dlatego też jest to proces długotrwały.

Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że zmiana zwykle budzi opór. Pojawi się on zarówno u współpracowników, jak i klientów. Większość z nas lubi bowiem to, co znane. Daje nam to poczucie bezpieczeństwa. Jednak brak zmiany może dla ciebie oznaczać zastój rozwojowy lub czasem nawet regres. Jeżeli jesteś przekonany, co do słuszności swojej decyzji, musisz przekonać do niej innych. Propaguj zmianę oraz uzasadnij jej słuszność. Z czegoś ona bowiem wynika, prawda? Zasadność wprowadzenia nowego wizerunku firmy musisz przedstawić swoim klientom. Konsumenci zrozumieją twoją decyzję, gdy będzie ona wynikała z chęci poprawy usług czy dostosowania się do klienta. Wówczas mogą być nawet podekscytowani, gdyż będą liczyć na coś lepszego niż dotychczas.

Twoja zmiana może zostać przeprowadzona, jednak „co z tego”, gdy twoi klienci nie będą wiedzieli, że pod nową nazwą kryje się od lat funkcjonująca na rynku firma? Bardzo ważne jest zatem, aby nagłaśniać rebranding. Konsumenci nie mogą mieć wątpliwości, z kim mają do czynienia.

No dobrze, ale jak powinna przebiec zmiana? Skupmy się na obszarach, które najczęściej są takowej poddawane – logo oraz nazwa. Nowe elementy nie mogą być przypadkowe i jedynie estetyczne. Zmienione logo oraz nazwa powinny nawiązywać do nowego wizerunku firmy oraz oddawać jego charakter. Rebranding najlepiej jest powierzyć wąskiej grupie osób, aby nowy wizerunek nie stał się nijaki, przez duża ilość sprzecznych pomysłów. Zmieniona marka musi być charakterystyczna oraz przyciągająca. Warto jednak pamiętać, że w przypadku poważnej rozbieżności poprzedniego wizerunku od nowego, szczególnie firmy usługowe oraz te, kierowane do masowego konsumenta, mogą mieć problem z jej identyfikacją. Tak duża zmiana może zagrozić działalności danego biznesu.

 

 

Kontakt

Sterta.pl Jarosław Krawczyk
al. Sybiraków 2
10-257 Olsztyn


+48 500 800 842

Monitoring marki w internecie oraz social mediach. Śledź opinie na temat Twojej firmy i chroń jej wizerunek w mediach społecznościowych. Monitoruj konkurencję oraz zdobywaj nowych Klientów.

Śledź nas w mediach społecznościowych

© 2024 Webu.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone.