Identyfikacja wizualna firmy, czyli sposób na rozwój marki w internecie (i nie tylko)

Opublikowano: 2020-09-14 13:58:13

Kategorie wpisów: Marketing internetowyMonitorowanie markiSocial media
Identyfikacja wizualna firmy, czyli sposób na rozwój marki w internecie (i nie tylko)

Promocja marki jest niezwykłe ważna dla rozwoju firmy. Wszelkie działania marketingowe, takie jak reklamy banerowe, internetowe czy aktywności SEO pozwalają dotrzeć do coraz większej liczby odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Czym rozleglejsza sieć konsumentów, tym większy popyt, a co za tym idzie - zyski. Taki scenariusz przyświeca każdej firmie. Jednak oprócz typowych działań marketingowych, w budowaniu wizerunku marki niezwykle istotna jest jej identyfikacja wizualna. Czy wiesz, co powinieneś robić, aby twoja firma wywoływała w klientach pozytywne emocje?

Na wstępnie warto jest zacząć od przedstawienia tego, czym właściwie jest identyfikacja wizualna marki. Mówiąc najprościej, są to wszelkie elementy graficzne marki, które ją określają. Przykładowo, w skład tego pojęcia wchodzi logo, materiały promocyjne firmy (gadżety, teczki, notesy, długopisy), wygląd stoisk, design strony internetowej oraz oferowanych produktów.

Wszystkie wymienione wyżej elementy muszą być ze sobą spójne. Jest to podstawa dobrej identyfikacji wizualnej firmy. Dzięki podobnym do siebie elementom graficznym na wszelkich materiałach firmy, zapada ona w pamięć oraz tworzy spójny obraz całości. Wówczas jej odbiór przez klienta jest wzmocniony, a sama firma – lepiej zapamiętywana. Pomyśl sobie o marce, którą lubisz. Czy potrafisz wymienić barwy, które są dla niej charakterystyczne? Jeżeli tak, ma ona spójną identyfikację wizualną, przez co została przez ciebie zapamiętana.

Elementy graficzne i wizualne firmy muszą być ze sobą nie tylko spójne, ale i charakterystyczne. Dobrze, jeżeli ich wygląd przyciąga uwagę i zapada w pamięć. O tym, że design poszczególnych elementów musi być estetyczny i przyjemny dla oka, nawet nie wspominamy. Jest to bowiem oczywiste. Co więcej, elementy takie jak logo, szata graficzna, nazwa czy kolorystyka musi być odpowiadać polityce danej firmy oraz odzwierciedlać jej charakter. Przykładowo, identyfikacja wizualna kancelarii adwokackiej będzie zrównoważona, spokojna w swojej tonacji oraz elegancka. Czy skorzystalibyście z usług prawnika, którego wizytówki mienią są całą paletą barw, a czcionka jest nieuporządkowana i swawolna? Dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór materiałów graficznych do charakteru marki. Lecz dlaczego to właśnie identyfikacja wizualna firmy określana jest jako jedno ze źródeł marketingu?

Otóż odpowiedź jest prosta – pierwsze wrażenie. Można je zrobić tylko raz, a jego czas jest ograniczony. Aby przeczytać o polityce danej marki oraz poznać jej charakter, trzeba nieco się nad nią pochylić. Tymczasem w obecnych czasach jesteśmy wręcz bombardowani różnorakimi komunikatami od firm, chcących sprzedać nam swój produkt. Jak przebić się w gąszczu tych informacji? Postawić na obraz, czyli elementy graficzne firmy. Już sam wygląd logo czy nazwa marki może dużo o niej powiedzieć potencjalnemu odbiorcy. Wzbudza w nim także określone emocje. Jest to zatem jeden z pierwszych elementów, z którymi spotyka się konsument. Ważne aby wówczas zapamiętał twoją firmę i do niej powrócił.

Inwestycja w profesjonalną identyfikację marki zapewni jej rozwój w przyszłości. Stworzy również określony jej wizerunek i renomę. Kształtowanie identyfikacji jest tak naprawdę działaniem długofalowym. Na bieżąco trzeba bowiem ją uzupełniać i tworzyć nowe materiały promocyjne, które będą zgodne z pierwotną estetyką firmy. Dobrze jest, jeżeli pieczę trzyma nad tym jeden i ten sam grafik, który zajmował się tym od początku. Wówczas będziesz mieć pewność, że spójność nie zostanie zaburzona.

Identyfikacja wizualna marki to jedno z działań marketingowych. Dzięki niej konsumenci otrzymują niewerbalny komunikat, który jest w stanie dotrzeć do nich szybciej i skuteczniej, gdyż występuje w formie obrazu. Zatem spójna, charakterystyczna i dobrze dobrana identyfikacja wizualna firmy może przyczynić się do poszerzenia bazy klientów, a w konsekwencji do większych zysków finansowych.

Kontakt

Sterta.pl Jarosław Krawczyk
al. Sybiraków 2
10-257 Olsztyn


+48 500 800 842

Monitoring marki w internecie oraz social mediach. Śledź opinie na temat Twojej firmy i chroń jej wizerunek w mediach społecznościowych. Monitoruj konkurencję oraz zdobywaj nowych Klientów.

Śledź nas w mediach społecznościowych

© 2024 Webu.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone.